BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Search This Blog

Friday, October 2, 2009

kehangatan Rome, Italy.......... part 1

ha niey nak cite skit tentng kehnagatan aku pegi italy......... opsss..... abg aku......... niey ade la skit peraktaan yg aku nak share...... walaupaun aku tak g italy...... tapi aku still tahu bhs italian..... huhuh jom kita belajar bahasa itlian........ senarai perkataan italy.... Buongiorno/Ciao = Selamat pagi (ungkapan sapaan umum) Arrivederci(Ciao = Sampai bertemu kembali Grazie = Terima kasih Prego = Silahkan Per favore = Tolong Mi scusi = Maaf Bene = Baik Chi? = Siapa? Cosa? = Apa? Quando? = Kapan? Dove? = Dimana? Perchè? = Kenapa? Quanto costa? = Berapa harganya? Come? = Bagaimana? Quale/quali? = Yang mana? Quanto/quanti? = Berapa? Quanto tempo? = Berapa lama? Ieri = Kemarin Oggi = Hari ini Domani = Besok Stamattina = Pagi ini Stasera = Malam ini Adesso = Sekarang Dopo = Nanti Subito = Segera L’anno prossimo = Tahun depan Settimana scorsa = Minggu lalu Questa settimana = Minggu ini Settimana prossima = Minggu depan Il mese scorso = Bulan lalu Questo mese = Bulan ini Il mese prossimo = Bulan depan L?anno scorso = Tahun lalu Quest?anno = Tahun ini Destra = Kanan Sinistra = Kiri Davanti = Depan Dietro = Belakang Sopra = Atas Sotto = Bawah Qui = Di sini Là = Di sana Questo = Ini Quello = Itu Il primo = Pertama L’ultimo = Terakhir baiklah....... ini shaja yg saya inigin kongsikan di part 1 kehangatan rome, italy... nantikan part 2 yg dimana saya kan share gmbr2 abg saya g italy........ jumpa lagi adios amigos... wslm... huhuuh..........

1 comments:

Aida said...

wah... kagumnyer... orng yang g melawat rome pun tak tentu lagie tau ape yang awak tulis nie.. tapi tulis mmg boleh...tapi ape kate masukkan sekali bunyi-bunyian camno nak menyebutnyer... ;)